d
c

Propozycje Studia Hi-End Pełne Brzmienie

 

Oferuje produkty audio, które umożliwiają odbiór muzyki w sposób namacalny i rzeczywisty. W najmniejszym stopniu nie śmiem twierdzić, ze są to jedyne produkty dające taką możliwość. Produkty z Pełnego Brzmienia współbrzmią wspaniale z produktami innych producentów i dystrybutorów. Bez wątpienia stanowią jednak ciekawy dobór najwyższej klasy komponentów audio oferowanych w Polsce.

Jeśli zatem utożsamiasz się z percepcją muzyki przedstawioną powyżej – bez wątpienia WARTO POSŁUCHAĆ!

ART Loudspeakers

 

Na swojej pierwszej wystawie Audio Show w roku 2007, prezentowałem głośniki ART Loudspekaers Emotion Signature wraz z wzmacniaczem lampowym na pojedynczej triodzie 300B (z oferty innego, polskiego dystrybutora). Wcześniej, uprzedzony nieco do lamp – prezentowałem je i słuchałem z elektroniką tranzystorową. ARTy z tranzystorem brzmiały wciągająco, lecz dopiero z 300B… – ZNIEWALAJĄCO!

Na kolumny te trafiłem poszukując … pełnego brzmienia. I tak oto Emotion Signature towarzyszyły w jednej z recenzji najdroższemu systemowi Kondo. Po spaniałym opisie elektroniki, recenzent nie omieszkał ocenić kolumn “syszałem głosniki brzmiące lepiej na górze, średnicy, czy basie – jednak nie słyszałem kolumn reprodukujących lepiej wszystkie te elementy łącznie!”

Do dzisiaj uważam, ze to najbardziej trafna charakterystyka tych zestawów głośnikowych. ART Loudspekaers bowiem we wszystkich swoich zestawach głośnikowych hołduje podstawowej zasadzie “well matched drive units, easy to drive cross–over”. tzn. “właściwie zestawione przetworniki, spięte zwrotnicą łatwą do wysterowania”. Od Emotion Signature powstały liczne 2- i 3-drożne konstrukcje głośnikowe. Kolejne wersje utrzymują “klimat” brzmienia swoich praprzodków (sprzed 10 lat !!!) – Bracia Dunlop (szerzej o nich przy opisie gramofonu SYSTEMDEK) nieustannie dążą do osiągnięcia najbardziej bezkompromisowego produktu.

Wszystkie kolumny ART Loudspeakers wykonywane są ręcznie, na indywidualne zamówienie. Z rzadka dostępne są produkty na rynku wtórnym – firma oferuje szereg możliwych up-grade’ów. Dla przykładu, niejednokrotnie kolumny z linii DECO mają aktualnie wymieniane kopułki Crescendo na Alnico, czy też w kolumnie DECO 20 – nawet na kopułkę Diamond.

Trafomatic Audio

 

Trafomatic Audio to serbski producent wzmacniaczy lampowych o naturalnym brzmieniu w przystępnych, jak na hi-end cenach.Trafomatic Audio przykłada wysoką uwagę do jakości użytych komponentów i słynie z bezkompromisowego podejścia do układów zasilania. Już najtańsze wzmacniacze w klasie push-pull zdobyły opinię wybitnych, bijąc w testach produkcje dwukrotnie droższych renomowanych producentów. Droższe konstrukcje dzielone dostosowane są do różnych kolumn – dostarczają najwyższej klasy dźwięku od kilku wat na kanał z triody do 250 watt na kanał z monobloków lampowych – niezależnie od tego jakie masz głośniki – Trafomatic wysteruje je czystą klasą A!

SYSTEMDEK

 

Gramofon SYSTEMDEK to konstrukcja gramofonu “miękko zawieszonego” bądź “odprzęgniętego”.(ang. isolated suspension). Pierwsze Sytemdeki powstały w latach 1970ych a ich twórcą byl Peter Dunlop, ojciec Dereka i Ramsaya – który w 1998 roku powołali do życia firmę ART Loudspekaers (Acoustic Reproduction Technology)

Pierwsze Systemdeki zdobyły światowe uznanie i renomę. mimo trudnoi z importem, oferowane były także w Polsce, w połowie lat 1980ych. Gdy w latach 1990 nastała era odtwarzacza CD – producent wyłącznie gramofonu – musiał zmienić profil działalności (z budownanych już wówcza kolumn ł, powstały pierwsze, późniejsze ARTy – głośniki Stiletto i Stiletto 6) . W efekcie – w roku 1992, konstrukcję Systemdeka IIXodkupił Audio Note gdzie w tej firmie produkowany jest jakoAN TT-ONE bez zmian do dnia dzisiejszego.

Powrót zainteresowania płytą winylową, niczym bumerang dotarł do ART Loudspeakrs. Fani “Systemdeka sprzed lat” pisali i dzwonili do braci Dunlop z pytaniem: kiedy zrobicie nowego Systemdeka?

Tak powstał współczesny SYSTEMDEK 3D. Wierny dawnej koncepcji. Udoskonalony w każdym możliwym aspekcie technologicznym.

– 3 punkty zawieszenia – utrzymywane na 1 bądź 2 (w wyższych wersach) sprężynach na punkt
– obudowa ze szczotkowanego, anodyzowanego aluminium.
– plinta wykonana z włókna węglowego lub aluminium,
– magnetyczne zawieszenie,
– stabilne zasilanie z kontrolą i pamięcią rpm (obrotów na minutę)
– talerz wykonany z POMu – materiału analogicznego do tego, z którego wytwarza się płytę winylową.

Konstrukcja SYSTEMDEKA 3D gwarantuje stabilną pracę pełni odprzęgniętego układu napędzania talerza o dużej masie. Bracia Dunlop zalecają wyposażenie tego “cacka” w ramię 12-calowe, chociaż możliwe jest oczywiście zamontowanie ramienia także 9- czy 10,5-calowego. (zamówienie arm base na dokładny wymiar zalecany przez producenta ramienia).